About Me

My photo
Aloha! I'll do what makes me happy...be with who makes me smile..laugh as much as i breathe & love as long as i live....

Thursday 14 February 2013

Senarai Keperluan Ibu & Bayi


Heyya... Entri kali ini aku nak kongsikan senarai keperluan bayi & ibu yang perlu dipersiapkan sebelum kelahiran. Mommies to be kat luar sana pun for sure masing-masing excited terlebey macam aku yang dok sibuk membuat preparation untuk newborn kan? :) 

Senarai keperluan yang aku listkan di bawah ni adalah senarai peribadi yang aku refer from many websites then aku compilekan ikut suka hati. Bolehlah dijadikan reference. Tapi tak semestinya semua nak kena ikut.. Beli ikut keperluan... kalau rasa tak perlu, tak payah beli. Kalau pengalaman pertama kali macam aku ni biasalah kalau boleh semua benda nak masuk dalam list.. hehe. 

Jom cekidaut!

For Baby:-


For Mama:-


Agak-agak terlalu awal ke aku nak beli semuanya dalam tempoh kandungan da mencecah 8 bulan ni? Hurm.. tak kot... To be safe, better persiapkan lebih awal.  Atau beli sikit-sikit supaya duit tak terasa keluar..:D Plus, aku takut kalau-kalau baby dalam perut ni nak keluar lebih awal daripada waktunya.. Bukanlah mintak nak keluar awal.. Who's know kan? So, berjaga-jaga. Apapun, aku harap kelahiran ini dipermudahkan.. n opkos aku nak bersalin normal!

Those barang-barang keperluan yang memang diperlukan just after delivery aku akan beli dulu. Barang-barang extra yang tak perlu macam stroller, car seat, etc... Bolehlah beli selepas bersalin nanti kot.. :)

Till then!



No comments:

Post a Comment