About Me

My photo
Aloha! I'll do what makes me happy...be with who makes me smile..laugh as much as i breathe & love as long as i live....

Thursday 14 February 2013

I'm on Pregnant

Setelah hampir sebulan lebih kami kawin, my 2nd peyed tak dtg2....my hubby tanya gk...tk peyed lg ke...aku ckp maybe lmbt kot coz dolu2 wktu aku bujang...peyed aku penah gk lmbt dtg...so tk la pelik sgt rasenye...then bila 2 mggu lepas tu my hubby tnya lg...aku pun cam pelik gk...

Plan asal cam nk g check up kt klinik tp rasenye better kami beli je dlu pregnancy test yg byk jual kt farmasi tu sblm g klinik...memula check just 1 line jek...tp my hubby tk puas ati...dia suh beli lg kit tu...so kami check lg...and lima minit lepas check, aku terkejut terkedu tak terkata apa2 bila tup tup ada dua garisan yang keluar menunjukkan aku positive mengandung tp tk bp clear sgt arr line tu...aku masih was2 lg tp my hubby da hepi sesangat..katanya aku pregnant...kami beli lg kit tu utk kepastian and result still sama...2 line but not clear...

So kami decide nk check up kt klinik je arr utk dptkan kepastian...my hubby kata confirm aku pregnant tp aku ckp jgn yakin sgt coz takut keciwa...hehehe...aku and mr hubby g Klinik Mediviron kt Ampang Point tu...and aku dpt doktor lelaki cina yg mmg aku tk suka lgsg lau dia yg bertugas...aku mmg tk suka cara dia dr zaman aku bujang lg wktu dptkan rawatan kt situ...cam berlagak giler...tk friendly lgsg...so aku pun wt la ujian air kencing...and result yg kami dpt dr doktor tu mmg menghampakan dan menyakitkan hati kami jek...

My hubby pun geram ngan doktor tu...my hubby siap byk kit yg mengatakan aku pregnant tu and tunjuk kt doktor tu tp doktor tu kata kit kami kt klinik ni lg canggih...lg accurate...tension jek dgr...aku ckp kt hubby...tk pa la..mungkin belum rezeki kita lg... my hubby ajak aku g Klinik Mediviron, Bandar Permaisuri lak utk check lg skali tp aku cam malas jek nk check takut hampa lg...setelah dipujuk, akhirnya aku g gk...

"Tahniah. Awak mengandung!"

Itulah kata kata pertama dari doktor bila saya dah di sahkan mengandung. Seriyesly berdebar gile masa tu. Sujud syukur kepadaMU Ya Allah. Result yg kami dpt dr klinik tu amat menggembirakan hati kami berdua.  My best fren suggest kt aku utk wt pregnancy check or scan kt klinik Azizah kt Ampang...coz katanya servis kt situ bagus...dia dlu pun wt check up pregnancy kt situ....2 kali aku di scan tp doktor kt Klinik Azizah tu ckp dorang tk nmpak lgsg denyutan jantung baby or fetus...tp kantung tu ade...doktor tu kata nk referkn aku kt HUKM utk rawatan lanjut...katanya kemungkinan fetus tk berkembang and kantung dlm rahim aku akan di cuci....

Ya Allah...time tu Tuhan jek yg tau betapa kecewanya hati aku...sedih sesangat...duk kt umah sorang2 pun leh mengalir air mata.....My hubby byk memberi sokongan kt aku....Thanks dear...Waktu ni kita suma tgh menyambut bulan Ramadan 2012....mungkin ini dugaan buat kami...so kami pun pegi la HUKM utk dptkan rawatan lanjut...doktor yg rawat aku wktu tu doktor lelaki...dia bwk aku g tmpt scan utk check skali lg...katanya mmg tk nmpak ape2 dlm kantung tu...tp dia suh aku blik umah dlu..berehat and sambut raya puasa dlu...after raya br dtg blik utk check...katanya lg jgn stress or risau sgt...so kami pun ikut jek la ape yg doktor tu ckp...lepas raya and seperti tarikh yg ditetapkan..aku g blik HUKM utk rawatan susulan...and resultnyer sgt menggembirakan kami...doktor dpt kesan fetus dlm kantung and denyutan jantung baby...alhamdulillah...aku ngan hubby bersyukur sesangat...and aritu gk aku da kena wt 'Buku Merah'...hehehehe... 

No comments:

Post a Comment