About Me

My photo
Aloha! I'll do what makes me happy...be with who makes me smile..laugh as much as i breathe & love as long as i live....

Sunday 14 July 2013

AdaM maRicaN BiN MohD NizAm

Assalam uollss...as stated kat title tu merupakan nama bagi putera sulungku..aku selamat melahirkan Adam pada 24 Mac 2013 @ 2.44 ptg....'Marican' ialah nama keluarga bagi belah suamiku..aku nak kongsikan pengalaman ketika menempuh saat2 nak ke labor room...

Actually my EDD shud be on 29 March 2013 tapi Adam dah keluar awal dari tarikh EDD...alhamdulillah sumanya berjalan lancar...btw my sis in law bersalin on 23 March 2013...Ari tersebut actually aku da kuar darah dh..bila g hospital, katanya bukaan bar 1cm....so doktor suh aku balik je dlu...and bila dapat tau my sis in law da bersalin, aku terus je la melawat...lama gak kami sembang..sampai abih time melawat kul 7 ptg la...hehheeh bila otw kuar dari wad tu aku terasa contraction to bila teringat doktor kata bukaan baru 1cm...aku malas nk g check lg...mak ngn hubby aku asik suh check je tapi aku degil...masa otw balik...kami singgah dinner...byk lauk aku order...alih2 aku tak usik sgt makanan...

Aku da start contraction selang 15 min da wktu tu...hubby ajak g hospital tp aku berdegil sbb tanak nanti mengecewakan...tapi bila contraction dtg...aku mmg tak leh tahan...akhirnya aku menyerahkan diri ke hospital gk mlm tersebut...and bila check bukaan day 3cm and secara automatiknya aku admit...this is my 1st time stay in the hospital...mlm tu aku mmg tak leh tido lgsg coz my contraction...aku tgk sekeliling suma tido to aku lgsg tak leh lelap...aku mengerang kesakitan...masa berlalu rase lambat je...esok paginya doktor dtg check suma patience...doktor kata nk bg aku ubat tahan sakit tp tunggu punya tunggu tak dpt2 ubatnye...aku mintak la kt nurse tp nurse tak galakkan ambik coz takut effect baby...sudahnya aku tak jadi amik and tahan je sakit sendiri...(mmg la sendiri kan)... Bila nurse check bukaan aku da 4cm and terus nurse bg aku baju utk masuk labor room...dlm kul 12 lebih aku ditolak ke labor room...doktor pecahkan air ketuban and tunggu sampai bukaan jadi 10cm..alhamdulillah aku selamat bersalin kul 2.44pm..

Mama ngan Ayah sayang sangat kat Adam..kami doakan Adam jadi anak yang soleh dan berjaya dunia akhirat...

No comments:

Post a Comment