About Me

My photo
Aloha! I'll do what makes me happy...be with who makes me smile..laugh as much as i breathe & love as long as i live....

Thursday 14 March 2013

Bila anak mama nak keluar ni....


Salam…

Holaaa … sorrylah, makin malas hapdet belog… :D Ops sila diberitahu bahawa aku masih belum bersalin ye.. baby masih aktif menendang-nendang di dalam perut mamanya ni… haish…. Counting days!!

Aku dah 38 weeks++… n masih tiada sebarang tanda-tanda menunjukkan yang baby nak keluar… Perasaan? Entahlah… macam-macam perasaan ada.. perasaan paling kuat adalah… ‘risau’… Tertanya-tanya bilalah baby ni nak kuar… betul-betul nak tunggu 40 minggu ke? Kalau 40 minggu tu dia tak nak keluar jugak? :( aku tak boleh lebih dari due date… in case dalam 40 weeks nanti baby tak mau keluar nampak gaya kenalah aku serah diri kat hospital. Kalau takde tanda apa akan doktor buat ek? Induce? Hurm… Harapnya boleh bersalin normal… Amin….

Bila dah cukup bulan ni, tapi masih lum ada tanda nak keluar rasa macam… urghhh… entahlah. Sabar shra… sabar… Sabar itu separuh daripada Iman….. Fuhhh.. okay. Chill… !

Enchek hasben pun dah tak sabar nak tunggu anak ni keluar. Hari-hari dia cakap-cakap dengan baby… n baby pun masih aktif bergerak especially waktu malam… Ya Allah… tak sabar nya nak tunggu dia lahir…

Korang doakanlah aku dipermudahkan bersalin nanti ye.  Kalau boleh biarlah turun tanda… tak naklah kena paksa bersalin baru bersalin kan isk isk… Hurm, mungkin baby mama  ni nak tunggu keje ofis mama settle kot…baby nak mama jadi pekerja yang komited ye… Dah sarat-sarat pun dia nak mama dia perform kerja betul-betul… kan baby kan?hehehe

Btw thanks to my MIL coz bg aku air yasin….dia suh minum sampai abih…bg dipermudahkan bersalin nanti…love u so much…

Ya Allah kau permudahkanlah segala urusanku… permudahkanlah kandunganku sehingga selamat melahirkan… Amin…..

No comments:

Post a Comment