About Me

My photo
Aloha! I'll do what makes me happy...be with who makes me smile..laugh as much as i breathe & love as long as i live....

Monday 15 July 2013

Set Bersalin Pilihan Hati

Hati aku lebih kepada produk Tanamera, sebab 100% 'Jamu-Free' dan semua pun ada, including wash dan barut.. tapi dalam produk Tanamera tu ade gak yg kena minum..huhuhu...aku ni lau bab minum2 herba2 ni mmg susah skit...

So at the endnyer, aku choose produk Shaklee sbb dia lebih kepada supplement and vitamin untuk badan kita...lelebih lagi badan ibu nk recover kn...so penting untuk aku make sure supaya cepat sihat dan bertenaga during my confinement nanti :)...and aku rase pilihan aku tu tepat coz my baby ade G6PD and for baby yg G6PD ni dia tk leh terdedah kepada sebarang produk especially Jamu or ubatan traditional ni...actually memula aku mmg tatau lgsg ape tu G6PD until doktor yg rawat my baby tu explain to us...actually aku da leh discharge da lepas bersalin aritu tp since my baby ade G6PD so kami berdua di admit kt wad kanak2 utk pantau my baby...lepas je doc explain ape tu G6PD, mmg aku tk leh tahan perasaan sedih aku...aku nangis memikirkan my baby tu...rase cam tk leh accept coz baby yg G6PD ni.  Korang suma mesti nk tau ape tu G6PD kn?nanti aku explain k...

So for my set bersalin...aku choose 'Shaklee' :D....mmg rase badan cepat sihat...bertenaga since aku stay kt hospital sampai dekat 2 mggu after delivery my baby...tk dpt nk ngurut...huhuhu tp bila aku mkn vitamin Shaklee sepanjang 2 weeks dlm hospital tu...terasa bdn mmg bertenaga...tak rase letih pun bila kena bgn tiap2 mlm utk nyusukan baby...after kuar hospital br la aku dpt ngurut/bengkung suma tu...ops sebelum aku lupa...aku tetap beli loose item utk bersalin ye...aku beli bengkung dari Leesa Formula and minyak herbanika dari NR...walaupun kita mkn vitamin tu...ttp la kena pakai bengkung kan...lau tak camne nk kempis perut tu blik..hehhehe

Set bersalin Shaklee yg aku consume as per below ya:-
  • Vitalea
  • B-Complex
  • Zinc Complex
  • Ostematrix
  • Vita C
  • Alfalfa Complex
  • ESP
Actually utk set besalin just 4 items yg teratas je tp aku tambah Alfalfa & ESP utk banyakkan susu badan..aku beli siap2... Untuk semua ibu2 yang ade anak G6PD, PLEASE jgn wt mistake ye...mcm kes aku yg my baby ade G6PD ni...aku tatau pun si ibu yang menyusukan baby G6PD tk leh mkn Alfalfa...aku telan jek vitamin tu tp syukur sesangat coz my baby takde ape2....Alfalfa ni rich of Vitamin K yang mana bagi ibu yang menyusu tk leh ambik vitamin tersebut utk anak mereka yg ade G6PD ... aku dpt tau yg kita tk leh amik vitamin tu pun dr dealer Shaklee yang len yang banyak membantu aku bagi info2....and secara tk langsung aku pun da jadi ahli Shaklee skang...:)...so sesapa yang berminat nk beli brg2 Shaklee leh la cari aku ye..


No comments:

Post a Comment