About Me

My photo
Aloha! I'll do what makes me happy...be with who makes me smile..laugh as much as i breathe & love as long as i live....

Wednesday 6 March 2013

Eksaited keterlaluan!


Good day yu ols…

Senin br ni aku gi check up kt HUKM as usual la. Check up tadi okay la cuma ade la skit tension kt doctor yg scan aku... Mana tidaknyer…my hubby tanya ada tk solution/ubat yg leh kurangkan gatal2 or strechmark kt pewot aku tp doctor tu leh jwp ‘Lau tanak ade strechmark, jgn la ngandung’…huhuhu geram tul dgr…aku perlukan ubat/krim utk kurangkan rasa gatal tu jek…bkn complain pasal strechmark ke hapa…btw berat aku still sama mcm last check kt klinik kesihatan aritu…still 68.5kg huhu… Walaupun berat tk la mencecah 70kg lg tp mcm da tk larat nk berjalan da…kaki da bengkak2… :( kdg2 tgk macam penguin pun ade aku jalan…

I am 36weeks++ now… Semakin hari semakin berdebar-debar.. tapi sangat eksaited dan tak sabar nak tunggu ‘orang baru’… tak sabar nak push baby.... tak sabar nak pelok cium baby… seyes tak sabar… :)

Sepanjang preggy ni, sorang-sorang kawan aku dah selamat bersalin… seronok je tengok.. dah macam-macam pengalaman bersalin aku dengar and baca… bila dah banyak sangat terdedah dengan pengalaman-pengalaman orang ni mulalah dtg rasa takut, seram, risau…. aku fikir macam manalah keadaan aku time deliver nanti.. sakitkah? Yela, ada orang cakap sakit… Tapi bila aku fikir-fikir.. lain orang lain rasanya… nak atau tidak aku tetap akan melaluinya… aku terfikir… buat apa aku nak rasa takut kan? Rasailah sendiri… alamilah sendiri.. jangan dengar cerita yang macam-macam… pedulik apa orang lain rasa… ini diri aku… biar aku sendiri rasa… *chaiyok chaiyok….

So, sekarang ni aku rasa tak sabar nak push baby… Rasa semangat bila terfikirkan wajah bakal si kecil kurniaan Allah yang tak terhingga ni… Apa yang aku mampu buat… hanya berserah pada Allah… doa minta dipermudahkan segala urusan… dan selamat melahirkan… Amin….

Bersyukur sangat-sangat atas pemberianNya ni…. aku janji akan jaga dia sebaik-baiknya… Ya Allah… permudahkan kandunganku sehingga sampai waktunya… Permudahkan kelahirannya ya Allah…. Amin….

Can’t wait to see you sayang…. :’)


No comments:

Post a Comment